دکور تجارت کاسپین
لوگو دکورتجارت

شماره تماس: 09102447900

گرند دکو بزرگترین مرجع دکوراسیون ایران

کاغذ دیواری چیست؟ (معرفی + مزایا استفاده)

اشتراک گذاری مقاله

تاریخچه کاغذ دیواری

شاید سوال شما هم باشد (کاغذ دیواری چیست؟) برایی جواب این سوال بهتر است تاریخچه این محصول را بررسی نماییم. کاغذ دیواری نوعی پوشش تزیینی است که برای پوشاندن دیوارها و تزیین اتاق‌ها استفاده می‌شود.

تاریخچه کاغذ دیواری به قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی بازمی‌گردد. در قرن ۱۷ میلادی کاغذ دیواری در انگلستان محبوبیت زیادی پیدا کرد. در آن زمان این کاغذ به‌صورت دست‌ساخته و به طور پیوسته توسط هنرمندان تزیین شده است. در واقع این کاغذها به شیوه‌های مختلفی نقاشی  می‌شدند. در قرن ۱۹ با توسعه فناوری چاپ تولید کاغذ دیواری به انسجام رسید.

 

کاغذ دیواری بعد از جنگ جهانی دوم

هنر بالای این کاغذ در این دهه‌ها آن را به یک نماد تزیینی محبوب در خانه‌ها تبدیل کرد. در آن زمان کاغذها با الگوها و طرح‌های مختلفی مانند گل‌ها، اشکال هندسی و پرندگان تزیین می‌شدند. سالیان زیادی پس از جنگ جهانی دوم با توسعه صنعت کاغذ و چاپ، کاغذ دیواری رایج گردید. در واقع طرح‌ها و نمونه‌های بیشتری توسط دستگاه‌های پرینت تولید شدند.

شایان‌ذکر است امروزه این پوشش‌های زیبا‌ با طرح‌ها و نمونه‌های متنوعی و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته طراحی و تولید می‌شوند.

 

کاغذ دیواری چیست؟

 

چرا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

استفاده از کاغذ دیواری در  دکوراسیون داخلی اتاق‌ها و فضاهای مختلف دارای مزایا و دلایل متعددی است. در واقع این کاغذ جلوه زیبایی فراهم می‌کند. امروزه شاهد استفاده فراوان از این کاغذها هستیم. در ادامه به دلایلی که ممکن است افراد از این پوشش تزیینی استفاده کنند، اشاره می‌کنیم:

  • زیبایی و تزیین: انتخاب طرح و رنگ‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا فضاها را زیبا و جذاب کنید. باتوجه‌به اینکه انواع مختلفی از کاغذهای دیواری با طرح‌های گوناگون وجود دارد، شما می‌توانید باسلیقه خود طرح‌های جذابی برای دکوراسیون انتخاب نمایید.
  • مخفی‌کردن عیوب دیوار: اصولاً پوشش‌های تزیینی تأثیر بسزایی در مخفی‌کردن عیوب و نقص‌های دیوارها دارد. به این صورت اگر دیوارها نقاشی یا ترک‌های زیادی دارند، این کاغذ می‌تواند این نقاط ضعف را پنهان کند.
  • سازگاری باسلیقه شخصی: انتخاب کاغذ دیواری باعث می‌شود تا فضایی با تأثیرات مختلف ایجاد کنید. به عبارتی می‌توانید طرح‌های کلاسیک و مینیمالیستی و یا طرح‌های جذاب و خلاقانه انتخاب کنید تا باسلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد.

بنابراین، استفاده از کاغذهای دیواری یک راه بسیار مؤثر برای دکوراسیون و تزیین اتاق‌ها و فضاهای مختلف است و می‌تواند تغییرات زیبا و مطلوبی در محیط زندگی افراد ایجاد کند.

بهتر است بدانید که ویژگی‌های کاغذ دیواری باکیفیت شامل مقاومت بالا، ضد آب، نصب آسان، ماندگاری بالا و مواردی ازاین‌قبیل است.

 

معرفی انواع کاغذ دیواری

هنگامی که به دنبال انتخاب کاغذ دیواری هستید، می‌توانید از مجموعه‌ای از طرح‌ها، الگوها و جنس‌ها استفاده کنید تا باسلیقه شما سازگار باشد. انواع مختلفی از این کاغذها وجود دارند که هر یک ویژگی‌های مختلفی دارند. در ادامه چند نوع مختلف از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • کاغذ دیواری پارچه‌ای

این نوع کاغذ اغلب از پارچه و الیاف طبیعی ساخته می‌شود و دارای ظاهری مقاوم و باکیفیت است.

  • کاغذ دیواری وینیل

کاغذ دیواری وینیل با لایه‌ای از وینیل مقاوم و ضد آب‌پوشیده شده است و ظاهری درخشان و ضد لک دارد.

این نوع کاغذ با استفاده از پلاستیک ساخته شده و در برابر رطوبت و حشرات مقاوم است.

  • کاغذ دیواری طبیعی

این نوع کاغذ دیواری از جنس‌های طبیعی مانند چوب، بوم، سنگ یا گیاهان ساخته شده است و به دیزاین داخلی جلوه‌ای خاص و تک می‌دهد.

  • کاغذ دیواری نقاشی شده

کاغذ دیواری‌های نقاشی شده با طرح‌ و نقش‌های جذابی ساخته می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا طرح‌های منحصربه‌فردی را در دیوارها اعمال کنند.

کاغذ دیواری چیست؟

 

  • کاغذ دیواری سه‌بعدی

کاغذ دیواری سه‌بعدی با ایجاد منظره‌ای چشمگیر و جذاب شکل متفاوت و خاصی از کاغذ را به نمایش می‌گذارد. در آن اشکال و طراحی‌های هندسی و انتزاعی بکار برده شده است. در نظر داشته باشید که برای نصب آن‌ها باید نهایت دقت بکار برود.

می‌توان گفت که تنوع در انواع کاغذ دیواری به کاربران امکان می‌دهد تا به بهترین گزینه برای دکوراسیون دلخواه خود برسند. شما عزیزان جهت خرید انواع کاغذ دیواری می‌توانید به شرکت وارد کننده کاغذ دیواری دکور تجارت مراجعه و از خدمات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. کارشناسان به‌عنوان راهنمای خرید کاغذ دیواری شرایط آسانی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا در حین انتخاب تصمیم درستی بگیرند.

 

مزایای استفاده از کاغذ دیواری چیست؟

همان‌طور که مطلع هستید امروزه استفاده از کاغذ دیواری‌ها بسیار گسترش‌یافته است و دلیل آن جذابیت زیادی است که این کاغذها به محیط می‌دهند. این کاغذها باتوجه‌به مزایای زیادی دارند بسیار پرفروش هستند. ازاین‌رو افراد زیادی اقدام به تهیه آن‌ها می‌کنند. شما عزیزان جهت آگاهی از مزایای این پوشش تزیینی به متن زیر توجه نمایید.

  1. آسانی نصب و پاک‌کردن

به‌طورکلی نصب کاغذ دیواری آسان‌تر از سایر پوشش‌های دیواری است، به این صورت که این کاغذ به شما اجازه می‌دهد تا سریع و آسان دیوارها را تغییر دهید. برای تعویض و یا تمیزکردن می‌توانید با استفاده از شوینده‌های مخصوص آن را پاک نمایید.

  1. تغییرپذیری

درصورتی‌که از طرح کنونی خود خسته شدید و تمایل به تغییردادن آن هستید، می‌توانید بدون هیچ مشکلی آن را تعویض و با هزینه کمتری طرح دیگری جایگزین کنید.

  1. طرح‌ها و الگوها

همان‌طور که مطرح شد کاغذها با طرح و الگوهای متنوعی ارائه می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود تا در صورت زده شدن از یکنواختی و تکراری بودن طرح‌ها به‌آسانی را آن‌ها را تغییر دهید.

  1. عایق حرارتی و صوتی

گاهی برخی از این کاغذها می‌توانند عملکرد عایق حرارتی و صوتی داشته باشد. این فرایند به معنی کاهش انتقال حرارت و صدا از یک فضا به فضای دیگر است که منجر به بهبود کیفیت زندگی می‌شود.

موارد ذکر شده تنها نمونه‌ای از مزایای این پوشش کاربردی هستند. برای انتخاب بهترین طرح و جنس باید از مراکز معتبر و مطمئن خریداری کنید. ناگفته نماند که هزینه خرید کاغذ دیواری بر اساس جنس، کیفیت، طرح و سایر موارد متفاوت است.

 

انواع کاربردهای کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از نظر کاربرد متنوع است و در بسیاری از فضاها و محیط‌ها قابل‌استفاده است. برخی از کاربردهای آن عبارت‌اند از:

  • تزیین دیوارها: اصولاً تزیین دیوارها فرایند مهمی است. کاغذ دیواری با طرح‌ها و الگوهای متنوعی که دارد به‌راحتی دیوارها را زیبا و جذاب می‌کند. معمولاً این نوع کاغذها در اتاق نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی، اتاق کودک، اتاق غذاخوری، پشت تلویزیون، دفتر کار و فضاهای تجاری  استفاده می‌شوند.

تم مخصوص با کاغذ دیواری

  • ایجاد احساس فضای بزرگ‌تر: بکار بردن طرح‌های مناسب باعث می‌شود که فضای موردنظر بزرگ‌تر نشان داده شود. به‌عنوان‌مثال استفاده از کاغذهایی با الگوهای عمودی اتاق‌های کوچک‌تر را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.
  • حفاظت از دیوارها: این کاغذها به‌عنوان یک‌لایه محافظ بر روی دیوارها اعمال می‌شوند و آن‌ها را از خطراتی مانند خراشیدگی یا لکه‌ها محافظت می‌کند.
  • استفاده در فضاهای تجاری: کاغذ دیواری نه‌تنها در منازل بلکه در فضاهای تجاری مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و دفاتر نیز استفاده می‌شود. این کاغذها معمولاً با الگوهایی هماهنگ با نوع فعالیت فضا انتخاب می‌شوند تا به شیوه‌ای زیبا و حرفه‌ای فضا را تزیین کنند.

 

مکان‌های مناسب و نامناسب برای نصب کاغذ دیواری کدامند؟

مکان‌های مناسب برای نصب کاغذ دیواری عبارت‌اند از:

  • دیوارهای صاف و بدون خراش یا ترک
  • دیوارهایی که با یک‌لایه رنگ پوشیده شده‌اند و سطح آن‌ها صاف است.
  • دیوارهایی که قبلاً با کاغذ دیواری پوشیده شده‌اند و سطح آن‌ها صاف است.

 

مکان‌های نامناسب برای نصب کاغذ دیواری عبارت‌اند از:

  • دیوارهایی که دارای ترک و خراش هستند.
  • دیوارهایی که با لایه‌های رنگ بسیار ضخیم پوشیده شده‌اند و سطح صافی ندارند.
  • دیوارهای خراب و شکسته
  • دیوارهایی که رطوبت بالایی دارند؛ مانند حمام و آشپزخانه
  • دیوارهایی که سطح ناهمواری دارند.

با درنظرگرفتن این مکان‌ها و شرایط ویژه باید در مکان مناسبی کاغذها را نصب کنید.

 

نصب کاغذ دیواری. عکس تزیینی هست

 

کاغذ دیواری را چگونه نصب کنیم؟

برای نصب کاغذ دیواری باید مراحل مختلفی طی شود. در صورت نقص در یک مرحله کار ناقص و بدفرم درمی‌آید. برای نصب به روش‌های زیر عمل کنید:

  • آماده‌سازی دیوار

در مرحله اول قبل از هر کاری لازم است برق را قطع کنید، پریزها را در بیاورید و آن‌ها را بپوشانید. سپس دیوار را از هرگونه لکه، رنگ قدیمی، گچ‌بری یا دیگر ذرات کاملاً تمیز نمایید. همچنین دیوارها را تعمیر کنید و هر ترک و شکستگی را پوشش دهید.

  • اندازه‌گیری دقیق

طول و عرض دیوار را به‌دقت اندازه بگیرید و اندازه‌های لازم برای کاغذ را تعیین کنید. برش کاغذ را باتوجه‌به طول دیوار تعیین و قطعه کاغذ را برش دهید.

  • آماده‌سازی کاغذ

کاغذ را به طور کامل از بسته‌بندی خارج و از روبروی کاغذ نمونه استفاده کنید تا الگوها و طرح‌ها را ببینید. اگر کاغذ دارای الگو است، قبل از نصب الگوها را در کنار هم قرار دهید تا مطابق رنگ و طرح نصب شود.

  • نصب چسب

یک‌لایه چسب را به دیوارها بمالید. از چسب مخصوص کاغذ استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که چسب در تمام ارتفاع دیوار به طور یکنواخت پخش شده است.

  • قراردادن کاغذ

قطعه کاغذ را بادقت و همراهی با الگوی کاغذ روی دیوار قرار دهید. از بالابه‌پایین بروید و تمامی حالت‌های چروک، حباب هوا و خطوط هوایی را از بین ببرید.

  • ترازکردن کاغذ

با استفاده از یک تراز طرح کاغذ را تراز کنید و تمام بخش‌های کاغذ را به طور صاف و یکنواخت از کف تا سقف و از یک دیواربه‌دیوار دیگر بکشید.

  • برش‌زدن و پاک‌کردن

با یک ابزار برش مخصوص، زمینه‌ها و دیگر قسمت‌های اضافی کاغذ را ببرید. همچنین برای پاک‌کردن هرگونه اثر چسب، از یک قطره آب و اسفنج استفاده کنید.

  • پوشاندن لبه‌ها

برای پوشاندن لبه‌ها و ایجاد یک لبه تمیز و باکیفیت از یک نوار استفاده کنید و آن را بر روی محل برش کاغذ نصب کنید.

  • تکمیل نصب

بعد از نصب کامل کاغذ را فشار دهید تا کاغذ به‌خوبی به دیوار بچسبد.

قبل از نصب باید دستورالعمل‌های خاصی که برای کاغذ وجود دارد را رعایت کنید.

جهت کسب اطلاعات درباره نصب کاغذ دیواری‌ها می‌توانید با دنبال‌کردن سایت‌های آموزشی اطلاعات کافی را به دست آورید. به عبارتی این سایت‌ها با آموزش نصب کاغذ دیواری تمامی مراحل را برای کاربران توضیح می‌دهند.

 

چسب کاغذ دیواری چیست؟

چسب کاغذ دیواری نوعی چسب است که برای چسباندن کاغذ دیواری به سطوح مختلف مانند دیوارها، سقف و پایه‌های دیگر استفاده می‌شود. این چسب عموماً به‌صورت گرانول یا پودر در بازار عرضه می‌شود و قبل از استفاده باید با اضافه‌کردن آب به آن تبدیل به یک مخلوط ژلاتینی شود. سپس این مخلوط روی کاغذ و سطح موردنظر اعمال می‌شود و آن را به سطح چسبانده و ثابت می‌کند. این چسب عموماً برای دیوارها و سطوح داخلی منزل استفاده و به‌عنوان یک روش ساده و ارزان برای تزیین و تغییر دکوراسیون داخلی بکار برده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

12 پاسخ

    1. یک مقاله کامل در این مورد نوشتیم اما به شکل کلی اگر بخوایم بگیم
      کاغذ دیواری های پی وی سی از مشتقات نفتی هستند و کاغذ دیواری های نان وون از مشتقات چوبی

    1. ببینید ما در یک مقاله به شکل مفصل تفاوت های رنگ و کاغذ دیواری رو توضیح دادیم.
      اما به صورت کلی کاغذ دیواری مزایای منحصر به فردی از قبیل سرعت اجرا
      همچنین بدون بو بودن و تنوع طرح و رنگ بالا دارد که به هیچ وجه با رنگ قابل مقایسه نیست

  1. برای منزلمون کاغذ دیواری طرح پتینه ارتشی از آلبوم کالر ست شما رو انتخاب کردیم میخواستم بدونم که اول برای نصب چه کمکی به ما میتونید که بکنید موضوع بعدی این که کاغذ دیواری سبز پتینه ارتشی با مبلمان یشمی زیبا میشه یل خیر؟

    1. کاغذ دیواری طرح پتینه سبز ارتشی از پرفروش ترین طرح های آلبوم زیبای کالر ست شرکت دکور تجارت می باشد. در صورتی که هر کاغذ دیواری را از شرکت دکورتجارت خرید نمایید شرکت به شما نصاب های حرفه ای و مورد اعتماد را معرفی می نماید.
      در مورد رنگ پتینه سبز ارتشی هم بایستی خدمتتون عرض کنم که این طرح در صورتی که با رنگ یشمی به درستی ست شود می تواند هارمونی زیبایی را ایجاد نماید. در صورتی که اطلاعات بیشتری نیاز دارید از طرحتان بخواهید که این طرح و رنگ را در نرم افزار به شما نشان دهد.

    1. برای نصب کاغذ دیواری روش های زیادی وجود داره
      ولی ساده ترین راه برای نصب کاغذ دیواری این هست که
      1)ابتدا سطح دیوار را خشک و تمیزنمایید

      2)20 سانت از طرفین بیشتر قرار دهید تا اصطلاحا اور لب شود.

      3)کاغذ را باز کرده و پشت آن را چسب بزنید.

      4)هنگام نصب مراقب طرح های تکرار شونده باشید که بخوبی کنار هم قرار بگیرند.

  2. کاغذ دیواری آبی کاربنی برای منزلمون خریدیم اما متاسفانه با مبلمان منزل هماهنگ نیست
    یشنهادتون چیه؟

    1. ببینید آبی کاربنی از رنگ های خاص می باشد و برای استفاده از این رنگ بایستی دقت زیادی داشته باشید.در صورتی که به درستی با دیگر اجزای منزل تون ست بشه بسیار زیبا می شه و در غیر این صورت می تونه دچار مشکل کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره اختصاصی رایگان

برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان شماره تماس خود را در فرم زیر وارد و ارسال کنید.

مقالات مرتبط

ارتباط از طریق واتساپ مسنجر اینستاگرام تلگرام اسکایپ مکالمه تلفنی پیامک ایمیل
×
واتساپ
اینستاگرام
تلگرام
مکالمه تلفنی
باز کردن بستن
به پشتیبانی نیاز دارید؟